بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

تاريخچه فولكس

برای مدتها فولكس قورباغه ای اتومبیل شخصی بسیاری از افسران عالی رتبه آلمانی بود. تاریخچه فولكس بیتل (beetle به معنای سوسك كه در آلمانی به آن Kaefer گفته می شود) یا به قول ایرانی ها فولكس قورباغه ای به قبل از جنگ جهانی دوم در آلمان برمی گردد. آن هنگام كه فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) در این فكر بود تا به تولید انبوه اتومبیلی بپردازد كه قشر متوسط آلمان هم بتوانند آن را خریداری كنند.او فكرش را با آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، جوانی كه حتی رانندگی كردن نمی دانست ولی از علاقمندان جدی اتومبیل بود در میان گذاشت. هیتلر از مدت ها قبل - سال ۱۹۲۳ - با خواندن زندگینامه هنری فورد (Henry Ford) در زندان به شدت تحت تاثیر او و تولیدات شركت فورد بود.
فردیناند پورشه پیش از این روی یك سری اتومبیل كوچك كار كرده بود. هدف او از اینكار آزمایش قطعاتی بود كه قرار است بعد ها در اتومبیل مورد علاقه اش بكار برده شود. یك نمونه ساخته شده از این اتومبیل ها مدل ۳۲ NSU در سال ۱۹۳۴ بود كه چهار سیلندر داشت و موتورش در قسمت عقب ماشین بود و تا حدودی شبیه فولكس قورباغه ای امروزی كار می كرد.فوریه سال ۱۹۳۳ هیتلر صدر اعظم آلمان شد و در نمایشگاه اتومبیل برلین تصمیم خود را برای تولید ماشین در آلمان اعلام كرد. یك سال بعد در نمایشگاهی توضیح داد كه دولتش از تولید یك اتومبیل مردمی حمایت خواهد كرد.تحت تاثیر قابلیت های طراحی پورشه،هیتلرطراحی اولیه اتومبیل مورد نظر خود را به او داد، هدف آن بود كه اتومبیل بتواند دو بزرگسال و سه كودك را با سرعت شصت كیلومتر در ساعت و با مصرفی در حدود ۳۳ مایل بر گالن حمل كند. قیمت این ماشین نباید بیش از قیمت یك موتور سیكلت، یعنی حدود ۱۰۰۰ مارك (Reichmark) در می آمد.پورشه مطمئن نبود كه قیمت تمام شده این ماشین را بتوان واقعا تا این اندازه پایین آورد، اما به هر حال این پروژه را قبول كرد. نام این پروژه مدل ۶۰ بود و به دلیل محدودیت زمانی در ساخت آن از همان اجزاء و طراحی NSU استفاده شد.
هیتلر به هنگام بازدید از كارخانه KdF-Stadt اواخر ۱۹۳۵ اولین نمونه ساخته شده از این ماشین در دو مدل V۱ و V۲ - كه كروكی بود و سقفی قابل باز و بسته شدن داشت - در خیابانها مشاهده می شد. بدنه آنها متشكل از آلومینیومی بود كه روی چوب پرس شده بود. اما در سال ۱۹۳۶ بدنه استیل و یك موتور با حجم ۹۸۴ سی سی و قدرت ۲۲ اسب بخار كه حداكثر سرعت آن ۶۵ مایل بر ساعت بود جایگزین بدنه و موتور مدلهای قبلی شد.مدل ۳۰ ، نمونه ساخته شده بعدی بود كه توسط دیملر بنز (Daimler-Benz) ساخته شد. هر چند او معتقد بود شهرت و اعتبار نامش با ساخت چنین ماشین ارزان قیمتی ممكن است به خطر بیفتد و به همین دلیل برای ساخت آن خیلی مشتاق نبود.
ماشین ساخته شده توسط دیملر بنز در سربازخانه های نیروهای SS در نزدیكی شهر اشتودگارت (Stuttgart) تست شد و حدود ۲۰۰ سرباز با آن رانندگی كردند، تا زمانی كه تمام اشكالات داخلی آن رفع شد. در این مدت پورشه به منظور آشنایی با روش های جدیدی كه در ساخت ماشین استفاده می شد به آمریكا رفت و تعدادی از مهندسان مهاجر آلمانی را كه در كارخانه های آمریكایی كار می كردند، استخدام كرد. در سال ۱۹۳۷ از كارخانه اصلی كه درشهر اشتودگارت بود درخواست شد تا تعداد سی عدد اتومبیل برای ارسال به فستیوال ها و نمایشگاه های مختلف بسازد. آنها می خواستند از این طریق توجه عموم مردم آلمان برای خرید این ماشین را جلب كند. هیتلر همچنین یك طرح پس انداز به مردم ارائه كرد، در این طرح عموم مردم می توانستند تمبر جمع كنند و به جای پول ماشین به دولت بدهند.
در ماه مه ،۱۹۳۸ در مراسم جشنی با حضور جمعیتی هفتاد هزارنفری از مردم و ۱۵۰ خبرنگار، هیتلر كارخانه جدید ساخت این ماشین را افتتاح كرد. او اعلام كرد كه مدل این ماشین بنام صKdF-Wagen یاagen Strength through joy است. شهری كه كارخانه این اتومبیل در آن واقع بود به حمایت از كارخانه، كی دی اف اشتاد (KdF-Stadt) نام گرفت. تولید این كارخانه از سپتامبر ۱۹۳۹ آغاز شد، همان ماهی كه جنگ جهانی دوم آغاز شد و هیچ یك از هزاران نفری كه تمبر جمع آوری كرده بودند صاحب ماشین نشدند.مدل سال ۱۹۴۹ كمپانی Kamrmann در زمان جنگ، KdF-Wagen تبدیل به وسیله نقلیه نظامی شد و Kubelwagen (كوبل واگن) نام گرفت كه یك ماشین تست شده با بدنه ای بسیار محكم بود و بعدها موتور آن برای استفاده در ماشین های دیگر توسعه داده شد. در سال ،۱۹۴۲Kubelwagenبا Schwimmwagen كه یك وسیله نقلیه چهار چرخ بود كه هم در خشكی و هم در آب حركت می كرد، ادغام شد.
در سال ۱۹۴۳ بیش از دوازده هزار نفر از زندانیان در این كارخانه كار می كردند كه در آن زمان تقریبا كارش تعمیر هواپیما بود. پس از آن نیز در این كارخانه تا پایان جنگ بمب های دور برد ساخته می شد كه سرانجام توسط نیروهای آمریكایی تخریب شد. بالاخره جنگ به پایان رسید و در سال ۱۹۴۵ هیتلر خودكشی كرد. آلمان به چند بخش تقسیم شد و كارخانه KdF در بخشی كه تحت كنترل انگلیس ها بود قرار گرفت. كارخانه مذكور، به منظور حمل و نقل نیروهای اشغالی شروع به ساخت مجدد فولكس قورباغه ای (beetle) كرد. نام شهری كه كارخانه در آن قرار داشت به ولفزبورگ (Wolfsburg) و نام كارخانه بهWolfsburg Motor Works تبدیل شد.تا سال ۱۹۴۶ فقط از قطعات قابل دسترس و موجود در انبار برای ساخت ماشین ها استفاده می شد. پس از آن به تدریج تولیدات كارخانه به هزار عدد در ماه رسید.
در این سال دو مدل مخصوص ماشین ساخته شد كه یكی از آنها Radclyffe بود، ماشینی دو نفره برای رفت و آمد كلنل Charles Radclyffe در تابستان ۱۹۴۶ و دیگری ماشینی چهار نفره بود كه برای رفت و آمد شخصی Ivan Hirst استفاده می شد.انواع مدل كارخانه Hebmuller در سال ۱۹۴۹ در سال ۱۹۴۸ بعد ازاینكه هینز نوردهوف (Heinz Nordhoff) به عنوان مدیر كمپانی فولكس واگن منصوب شد، تصمیم گرفت كمپانی را توسعه دهد و در این راستا دو كارخانه برای تولید نمونه هایی با سقف متحرك (كروكی) فولكس قورباغه ای در نظر گرفته شدند. یكی از آنها كارمان (Karmann) برای ساخت نمونه چهار نفره و هبمولر (Hebmuller) برای نمونه های دو نفره در نظر گرفته شد. كاپوت و پنجره ها در هر دو یك شكل بودند و مدل های ساخته شده توسط فولكس واگن تست و تایید می شد.تا آخر سال ۱۹۴۹ تعداد ۳۵۸ نمونه كروك دار دو نفره و ۳۶۴ نمونه چهار نفره ساخته شده بود. در۲۳ جولای همان سال كارخانه Hebmuller دچار حریق شد، با وجود خسارات بسیار پس از چهار هفته به كمك كارگران، مجددا شروع به كار كرد. اما خط تولید كند پیش می رفت بطوریكه در سال ۱۹۵۰ فقط ۳۱۹ اتومبیل ساخته شد در حالیكه درهمان زمان تعداد تولیدات Karmann به ۲۶۷۹ رسیده بود.
سرانجام در سال ۱۹۵۲ خط تولید آن به كارخانه Karmann منتقل شد. فولكس واگن ادعای فروش ۶۹۶ مدل Hebmuller از ۷۵۰ ماشین تولید شده را كرد. كارخانه Wolfsburg تا سال ۱۹۷۸ به تولید خود ادامه داد. در سال ۱۹۷۱ با ساخت Super Beetle تغییر بزرگی بوجود آمد (از انواع قدیمی كه هم اكنون در برخی شهر های ایران هم مشاهده می شود). در این مدل جدید جای باك بنزین و لاستیك زاپاس عوض شده بود، پس از آن مدل ۱۳۰۲S از Super Beetle كه دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی و قدرت ۵۰ اسب بخار بود نیز به بازار آمد. در ۱۷ فوریه ،۱۹۷۲ بالاخره فولكس قورباغه ای از مدل T كمپانی فورد كه عنوان محبوب ترین اتومبیل را بخود اختصاص داده بود، پیشی گرفت. آخرین تولیدات آلمانی این ماشین در ژانویه سال ۱۹۷۸ بود. پس از آن در پوابلای (Puebla) مكزیك در كارخانه ای كه در سال ۱۹۵۴ ساخته شده بود، تولید آن ادامه پیدا كرد. در ماه مه سال ۱۹۸۱ تعداد بیست میلیون beetle در مكزیك ساخته شد و برای فروش به اروپا صادر شد


موضوعات مرتبط: تاريخچه فولكس، ،
برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 441
بازدید کل : 51252
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1